1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) registrovaného podnikatelského subjektu Sabina Krainová, se sídlem Nová 604, 332 14 Chotěšov, identifikační číslo osoby 14311496, zapsaný v živnostenském rejstříku od 2. 3. 2022 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy při objednání internetového zboží (dále jen „kupní smlouva“) či smlouvy o poskytnutí služby při objednání kosmetické a kadeřnické služby (dále jen ,,smlouva o poskytnutí služby“) uzavírané výlučně distančním způsobem mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“ nebo ,,příjemce služby“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné
na internetové adrese www.sabinakrainova.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Prodávající je provozovatelem výše uvedeného internetového obchodu a kosmetického a kadeřnického salonu: Salon Sabina Krainová na základě platného živnostenského oprávnění a dokladů osvědčujících odbornou způsobilost k vykonávaným činnostem.
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží/přijmout službu od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží/služby v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě/smlouvě o poskytnutí služby. Odchylná ujednání v kupní smlouvě/smlouvě o poskytnutí služby mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby. Kupní smlouva/smlouva o poskytnutí služby a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu/smlouvu o poskytnutí služby lze uzavřít pouze v českém jazyce.
Kupující/příjemce služby prohlašuje, že se před odesláním objednávky dle těchto obchodních podmínek s obsahem těchto obchodních podmínek seznámil a že s nimi bezvýhradně a plně souhlasí.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.6. Prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění.
1.7. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím/příjemcem služby výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen ,,zákon o ochraně spotřebitele“), jakož i právními předpisy souvisejícími.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího/příjemce služby provedené na webové stránce může kupující/příjemce služby přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující/příjemce služby provádět objednávání zboží/služby (dále jen „uživatelský účet“).
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží/služby je kupující/příjemce služby povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující/příjemce služby při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím/příjemcem služby v uživatelském účtu a při objednávání zboží/služby jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu kupujícího/příjemce služby je zabezpečen uživatelským jménem a heslem (dále jen ,,přístupové údaje“). Kupující/příjemce služby je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů.
2.4. Kupující/příjemce služby není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám ani jim zpřístupnit přístupové údaje k uživatelskému účtu. Kupující/příjemce služby v plném rozsahu odpovídá za neoprávněné užití přístupových údajů nebo uživatelského účtu a za škodu takto způsobenou prodávajícímu nebo třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující/příjemce služby svůj uživatelský účet déle než jeden (1) rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující/příjemce služby poruší své povinnosti z kupní smlouvy/ze smlouvy o poskytnutí služby (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující/příjemce služby bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY/SMLOUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY
3.1. Veškerá prezentace zboží/služby umístěná ve webovém rozhraní obchodu je nezávazná, pouze informativního charakteru, a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu/smlouvu o poskytnutí služby ohledně tohoto zboží/této služby. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Kupující bere na vědomí, že fotografie zboží ve webovém rozhraní obchodu mohou být ilustrativní nebo mohou působit zkreslujícím dojmem v důsledku jejich převedení do zobrazení v technickém prostředku prodávajícího, proto prodávající doporučuje kupujícímu seznámit se s celým popisem daného zboží a v případě nejasností kontaktovat prodávajícího.
3.3. Kupující/příjemce služby může provádět objednávání zboží/služby prostřednictvím svého uživatelského účtu, provedl-li předchozí registraci ve webovém rozhraní obchodu, nebo vyplněním objednávkového formuláře bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
3.4. Pro objednání zboží/služby vyplní kupující/příjemce služby objednávkový formulář („košík“) ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
a) Kupujícím/příjemci služby (identifikační a kontaktní údaje, sloužící k tomu, aby prodávající mohl objednané zboží doručit/objednanou službu rezervovat, zejména tedy jméno a příjmení, (doručovací) adresu, telefonní číslo a e – mailovou adresu),
b) objednávaném zboží a počtu kusů zboží/objednávané službě (objednávané zboží/služby „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu kliknutím na příslušné tlačítko – Přidat do košíku.
c) informace o ceně zboží/služby, způsobu úhrady ceny zboží/služby, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží/údaje o datu, místě a času uskutečnění objednané služby a
d) informace o nákladech spojených s dodáním zboží podle způsobu vybraným kupujícím (dále společně jen jako „objednávka“). Objednávka je závazné vyjádření zájmu kupujícího/příjemce služby o objednání a koupi zboží/služby nabízené(ho) prodávajícím na webové stránce.
3.5. Objednat lze pouze takové zboží, které je ve webovém rozhraní obchodu prodávajícího označeno ,,Skladem“. Poskytnutí služby je možné pouze v rámci provozní doby prodávajícího, zveřejněné v těchto obchodních podmínkách.
3.6. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu/příjemci služby umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující/příjemce služby vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího/příjemce služby zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující/příjemce služby prodávajícímu kliknutím na tlačítko – Závazně objednat, v posledním kroku objednávky. Kupující/příjemce služby odesláním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami, vč. reklamačního řádu, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě vytvoření objednávky. Toto své potvrzení stvrdí aktivním zaškrtnutím políčka – Souhlasím s obchodními podmínkami, vč. reklamačního řádu, a se zásadami zpracování osobních údajů a chci pokračovat v objednávce v opačném případě nebude možné objednávku vytvořit a odeslat. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu/prodávajícímu služby potvrdí elektronickou poštou (výjimkou je případ uvedený v bodě 3.8 obchodních podmínek) že objednávku přijímá (dále jen ,,potvrzení objednávky“), a to na adresu elektronické pošty kupujícího/příjemce služby uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“ nebo ,,elektronická adresa příjemce služby“). Součástí potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky a tyto obchodní podmínky, účinné v době vytvoření objednávky.
3.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (kupříkladu množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu, nadstandardní úkony služby) požádat kupujícího/příjemce služby o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.8. V případě, kdy prodávající nebude moci objednávku neprodleně po jejím obdržení kupujícímu/příjemci služby potvrdit (např. zboží nebude v danou chvíli dostupné, v objednaném čase bude prodávající mimo provozovnu), bude prodávající bez zbytečného odkladu kontaktovat kupujícího/příjemce služby na elektronické adrese kupujícího/příjemce služby a zašle mu nabídku na uzavření kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby v pozměněné podobě oproti objednávce. Kupní
smlouva/smlouva o poskytnutí služby bude v takovém případě uzavřena až ve chvíli, kdy kupující/příjemce služby tuto nabídku prodávajícího potvrdí.
3.9. Smluvní vztah (uzavření kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby) mezi prodávajícím a kupujícím/příjemcem služby vzniká doručením potvrzení objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu/příjemci služby elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího/příjemce služby. Vzniklou kupní smlouvu/smlouvu o poskytnutí služby (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě písemné dohody smluvních stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li v obchodních podmínkách uvedeno jinak.
3.10. Uzavřením kupní smlouvy se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu. Uzavřením smlouvy o poskytnutí služby se příjemce služby zavazuje odebrat od prodávajícího službu dle objednávky a zaplatit prodávajícímu cenu služby a prodávající se zavazuje příjemci služby provést objednanou službu ve smluveném čase, rozsahu a ceně.
3.11. Kupující/příjemce služby souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby. Náklady vzniklé kupujícímu/příjemci služby při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující/příjemce
služby sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. CENA ZBOŽÍ/SLUŽBY, NÁKLADY NA DODÁNÍ ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží/službě, a to včetně dostupnosti jednotlivého zboží a uvedení cen jednotlivého zboží/služby. Ceny zboží/služby jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny zboží/služby jsou uvedeny v české měně (Kč), včetně všech daní a všech souvisejících poplatků stanovených zákonem, kromě nákladů na doručení zboží. Ceny zboží/služby zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu/smlouvu o poskytnutí služby za individuálně sjednaných podmínek.
4.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, které se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady objednávky, příp. informace o podmínkách, kdy je doprava zdarma. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
4.2. Kupující/příjemce služby bere na vědomí, že konečné ceny u produktů jsou uváděny po zaokrouhlení na celé koruny v souladu s příslušnými právními předpisy, ve specifických situacích tedy může v konečném součtu všech zakupovaných produktů dojít k nepatrné odchylce od takto uvedené kupní ceny, což je dáno právě v důsledku zaokrouhlením na celé koruny. Podrobný rozpis kupní ceny, vč. haléřů, je vždy uveden v košíku kupujícího/příjemce služby.
4.3. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti při osobním odběru v provozovně prodávajícího na adrese Nová 604, 332 14 Chotěšov. V případě platby při osobním odběru je kupní cena splatná při převzetí zboží;
b) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce (doručování prostřednictvím: Zásilkovna). V případě platby dobírkou je kupní cena splatná při převzetí zboží;
c) bezhotovostně bankovním převodem na účet, kdy informace pro provedení platby, vč. splatnosti kupní ceny, zašle prodávající kupujícímu v rámci potvrzení objednávky;
4.4. Cenu služby dle smlouvy o poskytnutí služby může příjemce služby uhradit prodávajícímu následujícímu způsoby:
a) osobně v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Nová 604, 332 14 Chotěšov. V případě platby osobně v hotovosti je cena služby splatná po provedení služby.
b) bezhotovostně bankovním převodem na účet, kdy informace pro provedení platby, vč. splatnosti ceny služby, zašle prodávající příjemci služby v rámci potvrzení objednávky;
4.5. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího poté, co zaplatí celkovou kupní cenu (včetně nákladů na dodání), nejdříve však převzetím zboží. V případě platby bankovním převodem je celková kupní cena zaplacena jejím připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží kupující nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil (s výjimkou případů dle bodu 5.5. obchodních podmínek).
4.6. Společně s cenou za zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Poštovné a balné za dodání objednaného zboží není kupujícímu účtováno za předpokladu, že cena objednávky zboží doručovaného v rámci České republiky činí alespoň 2000 Kč včetně DPH. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.7. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího/příjemce služby nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (bod 3.7. obchodních podmínek), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu/poskytnutí služby příjemci služby. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby kupujícímu/příjemci služby daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu/příjemci služby po uhrazení kupní ceny a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího
5. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ/MÍSTO POSKYTNUTÍ SLUŽBY
1.2. Způsob zabalení zboží určuje výhradně prodávající; ustanovení § 2097 občanského zákoníku se tímto vylučuje.
5.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.2. Dodá-li prodávající zboží na místo určené kupujícím, převezme kupující zboží při dodání; v ostatních případech převezme kupující zboží při prodeji. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5.3. Při osobním převzetí od prodávajícího je kupující povinen zkontrolovat přebírané zboží, jeho
úplnost a nepoškozenost obalů. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat stav
zásilky (zejména neporušenost firemní pásky s logem, neporušenosti obalu zboží, počet balíků) podle
přepravního listu.
5.4. Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při
převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí
zásilky odmítnout a zároveň toto nahlásit na e-mail prodávajícího. Prodávající v případě převzetí zboží
od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození.
5.5. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc
reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
5.6. Zboží bude kupujícímu doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž může vybírat
z následujících možností:
a) Po domluvě – osobní odběr na adrese Nová 604, 332 14 Chotěšov;
b) osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna na adresy výdejny určenou
kupujícím v objednávce;
c) doručení prostřednictvím dopravních společností Zásilkovna na adresu určenou kupujícím
v objednávce.
5.7. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
5.8. Předpokládaná doba doručení zboží bude kupujícímu sdělena v potvrzení objednávky a mimo
jiné závisí na zvoleném způsobu doručení a platby. Doba uvedená na webovém rozhraní obchodu je
pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně
vždy o možnosti vyzvednutí zboží bude prodávající kupujícího informovat prostřednictvím
elektronické adresy kupujícího.
5.9. V případě, kdy kupující poruší svoji povinnost převzít zboží, s výjimkou případů dle bodu 5.5.
obchodních podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží kupujícímu
doručit, prodávajícímu však náleží úplata za uskladnění zboží v obvyklé výši. Zároveň to, že zboží
kupující nepřevezme, není odstoupení od smlouvy mezi smluvními stranami. Prodávajícím ale
v takovém případě vzniká právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy
kupujícím. Pokud se prodávající rozhodne tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy toto
odstoupení kupujícímu doručí. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za
dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
5.10. Služby jsou poskytovány na adrese provozovny prodávajícího Nová 604, 332 14 Chotěšov.
5.11. Dostaví-li se příjemce služby na objednanou službu se zpožděním, bude mu poskytnutí služby
zkráceno tak, aby zákazník, který je objednaný po něm, mohl být obsloužen bez prodlevy. Příjemce
služby přitom uhradí cenu za celou službu dle objednávky.
5.12. Změnu termínu či jeho zrušení je příjemce služby povinen ohlásit nejpozději dvacet čtyři
17 / 17
(24) hodin před objednaným termínem poskytnutí služby, a to osobně na adrese provozovny
prodávajícího nebo písemně na elektronickou adresu prodávajícího. V případě pozdějšího ohlášení
změny nebo zrušení termínu (méně než 24 hodin předem) či nedostaví-li se příjemce služby na
objednanou službu bez předchozího zrušení či změny termínu vůbec, vyhrazuje si prodávající právo
naúčtovat storno poplatek ve výši padesát procent (50 %) z ceny objednané služby. Storno poplatek
je příjemce služby povinen uhradit do patnácti (15) dnů ode dne objednané služby, a to osobně na
provozovně prodávajícího nebo převodem na bankovní účet poskytovatele sdělený prodávajícím.
Prodávající si v takovém případě rovněž vyhrazuje právo takového příjemce služby již neobjednat na
žádnou službu.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Kupující/příjemce služby bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku
nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím
výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením
smlouvy sdělil příjemci služby, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, kupní
smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní
smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně
smíseno s jiným zbožím či od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z
obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6.2. Nejedná-li se o případ uvedený v bodě 6.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze
od kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby odstoupit, má kupující/příjemce služby v souladu s
ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí
služby odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od okamžiku uzavření smlouvy o poskytnutí služby/převzetí
zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika
částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy/smlouvy
o poskytnutí služby odešle kupující/příjemce služby na svůj náklad prodávajícímu a musí být
prodávajícímu prokazatelně odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní
smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby může kupující/příjemce služby využit vzorový formulář
poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní
smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby může kupující/příjemce služby zasílat mimo jiné poštou
na adresu sídla prodávajícího či elektronicky na adresu elektronické pošty prodávajícího uvedenou
v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho
přijetí kupujícímu/příjemci služby na elektronickou adresu kupujícího/příjemce služby.
6.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby dle bodu 6.2.
obchodních podmínek se kupní smlouva/smlouva o poskytnutí služby od počátku ruší. Zboží musí být
prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy a to buď osobně na adrese sídla
prodávajícího Nová 604, 332 14 Chotěšov nebo jako doporučená zásilka na výše uvedenou adresu
(nikoli na dobírku – dobírkové zásilky nebudou prodávajícím přebírány). Lhůta se považuje za
zachovanou, i pokud bude zboží odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den výše uvedené lhůty.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží
17 / 17
prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou.
6.4. V případě odstoupení od smlouvy dle bodu 6.2. obchodních podmínek vrátí prodávající
peněžní prostředky přijaté od kupujícího/příjemce služby do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní
smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby kupujícím/příjemcem služby, a to stejným způsobem, jakým je
prodávající od kupujícího/příjemce služby přijal. Prodávající má možnost vrátit kupní cenu i jiným než
přijatým způsobem, ale pouze tehdy, pokud s tím kupující/příjemce služby souhlasí a pokud mu tím
nevzniknou další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající však není povinen vrátit
přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který
prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
6.5. Zboží je kupující povinen vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s
kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a
hodnotě, v jakém zboží převzal, ideálně rovněž s kopií doklady o zakoupení zboží od prodávajícího či
jiným způsobem prokazujícím zakoupení zboží u prodávajícího a datum jeho zakoupení. Kupující
odpovídá prodávajícímu za škodu na zboží, která vznikne v důsledku zavinění kupujícího (zejména
pokud kupující nevrátí zboží s veškerým příslušenstvím nebo v důsledku nakládání se zbožím
kupujícím jiným způsobem, než který je nutný pro obeznámení se s povahou a vlastnostmi daného
zboží, včetně jeho funkčnosti, a snížení hodnoty zboží vzniklo v důsledku takového nakládání).
Způsobenou škodu v takovém případě prodávající vyúčtuje kupujícímu poté, co bude zboží
prodávajícímu vráceno, splatnost vyúčtované částky je čtrnáct (14) dní. Platební údaje pro uhrazení
škody sdělí prodávající kupujícímu spolu s vyúčtováním. V případě, že prodávající peněžní prostředky
přijaté od kupujícího ještě kupujícímu nevrátil, je prodávající oprávněn nárok na úhradu škody vzniklé
na zboží oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.6. Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od
smlouvy odstoupit, pouze pokud kupující spotřebitel dodá zboží nepoškozené a nepoužité v
neporušeném originálním balení.
6.7. Příjemce služby odesláním objednávky prodávajícímu prostřednictvím webového rozhraní
obchodu dle obchodních podmínek výslovně v souladu s ustanovením § 1823 občanského zákoníku
žádá, aby prodávající začal s plněním své povinnosti vůči příjemci služby ve lhůtě pro odstoupení od
smlouvy, a souhlasí s tím, že bude-li na základě této žádosti služba před uplynutím lhůty pro
odstoupení od smlouvy poskytnuta, nemá příjemce služby právo na odstoupení od smlouvy.
6.8. Příjemce služby dále souhlasí s tím, že odstoupí-li od smlouvy o poskytování služeb a
prodávající s plněním na základě výslovné žádosti příjemce služby začal před uplynutím lhůty pro
odstoupení od smlouvy, uhradí příjemce služby prodávajícímu poměrnou část sjednané ceny za službu
poskytnutou do okamžiku odstoupení od smlouvy. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí
příjemce služby prodávajícímu poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytované služby.
Tedy příjemce služby má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy,
jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.
6.9. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku
17 / 17
právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit,
a to až do doby převzetí zboží kupujícím. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy
zejména z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo
dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího
prostřednictví emailové adresy na elektronickou adresu kupujícího a vrátí ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od
oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které
od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, ledaže se s kupujícím dohodne na jiném
způsobu.
6.10. Prodávající si vyhrazuje možnost odstoupení od uzavřené kupní smlouvy rovněž v případě,
kdy si kupující objednal zboží, jehož cena byla omylem zjevně nepřiměřená hodnotě tohoto zboží. Za
zjevnou chybu v ceně zboží se považuje například situace, kdy cena zboží neodpovídá obvyklé ceně u
jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra. Prodávající může takto odstoupit od kupní ceny pouze v
případě, že tato zjevně nepřiměřená cena uvedená na webovém rozhraní obchodu byla způsobena
nevědomě. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva ruší od počátku. Pokud kupující zaplatil
alespoň část kupní ceny zboží, bude mu tato částka bez zbytečného odkladu vrácena kupujícímu
způsobem dohodnutým smluvními stranami.
6.11. Prodávající si vyhrazuje právo příjemce služby odmítnout v těchto případech:
a) příjemce služby trpí kontraindikacemi;
b) příjemce služby se dostaví na ošetření v podnapilém stavu, nebo pod vlivem návykových
látek;
c) příjemce služby se dostaví na ošetření se zdravotními problémy;
d) příjemce služby se dostaví na ošetření v nevyhovujícím hygienickém stavu.
6.12. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie,
provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu
způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci či nepředvídatelnými událostmi, a pokud
tento stav trvá po dobu delší než deset (10) dnů, má prodávající i kupující/příjemce služby právo od
kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby odstoupit.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMAČNÍ ŘÁD)
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady zboží (a to
včetně odpovědnosti prodávajícího za vady zboží, které se projeví v průběhu poskytnuté záruční
doby)/poskytnuté služby se řídí příslušnými ustanoveními obecně závazných právních předpisů,
zejména pak příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Záruka
na veškeré zboží nabízené prodávajícím na webové stránce činí dvacet čtyři (24) měsíců od převzetí
zboží kupujícím, ustanovení § 2167 občanského zákoníku tím zůstává nedotčeno. Při koupi již
použitého spotřebního zboží se záruka zkracuje na dvanáct (12) měsíců od převzetí zboží kupujícím.
Na spotřební zboží s určitou dobou trvanlivosti uvedenou na obalu je záruka poskytována do konce
doby trvanlivosti (expirace) uvedené na obalu zboží. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které
platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.
7.2. Právo kupujícího/příjemce služby z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí
17 / 17
kupujícím/výsledek služby při jejím provedení příjemci služby. Právo z vadného plnění
kupujícímu/příjemci služby nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu,
anebo pokud kupující/příjemce služby vadu sám způsobil. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců
od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.
7.3. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží nezačíná běžet nová lhůta pro uplatnění
práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.
7.4. Kupující/příjemce služby nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již
v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží/dané služby.
7.5. Kupující je povinen reklamovat zboží/službu bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil
nebo mohl zjistit při povinné prohlídce zboží/služby (v případě služby je vzhledem k charakteru
poskytovaných služeb nanejvýš vhodné reklamaci uplatnit již během čerpané služby nebo neprodleně
po její částečné nebo plné konzumaci). Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud
kupující zboží/předmět služby užívá, ačkoli o vadě ví.
7.6. Reklamuje-li kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží
v opravě, a kupující jej nemůže užívat. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím
uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
7.7. Požádá-li o to kupující, je prodávající povinen v písemné formě vystavit ke zboží záruční list.
Prodejce jím potvrzuje svoji odpovědnost za vadné plnění. Současně v něm musí srozumitelným
způsobem vysvětlit obsah své odpovědnosti, uvést její rozsah, podmínky, dobu trvání a způsob, kterým
je možno uplatnit nároky z ní plynoucí, tedy zboží reklamovat. Vedle vysvětlení samotné záruky musí
obsahovat jméno, sídlo a identifikační údaj prodávajícího. Standardně však, umožňuje-li to povaha
věci, vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující
uvedené údaje.
7.8. Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v potvrzení
vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166
občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě
pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy.
Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při
koupi věci.
7.9. Veškeré úkony týkající se poskytované služby prodávajícím příjemci služby musejí být v
průběhu reklamace řešeny výhradně prodávajícím, pokud není mezi prodávajícím a příjemcem služby
ujednáno jinak.
7.10. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
kupujícímu odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
a) má zboží vlastnosti, které si prodávající a kupující ujednali, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvyklé používá,
c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla – li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
17 / 17
d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.11. Kupující je povinen zboží prohlédnout ihned po jeho převzetí. Kupující je povinen se před prvním
použitím zboží řádně seznámit s návodem k použití zboží a se záručními podmínkami.
7.12. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v odst. 7.9 těchto obchodních podmínek, může kupující
požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale
pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to
možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-
li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo
na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud
nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy
nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu
zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že
mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, jakož i v
případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
kupujícímu působilo značné obtíže.
7.13. V případě vady provedené služby má příjemce služby nárok na bezplatné odstranění vady a není-li
možné vadu odstranit, má právo na přiměřenou slevu.
7.14. Kupující rovněž musí prokázat, že zboží zakoupil u prodávajícího a s ohledem na časově
omezenou záruku rovněž kdy k zakoupení došlo. V případě, že při reklamaci kupující uplatní
právo na dodání nové věci nebo odstoupení od smlouvy, musí vrátit zboží včetně veškerého
příslušenství. Jestliže kupující veškeré příslušenství nevrátí, je prodávající oprávněn postupovat
podle 1.14 obchodních podmínek.
7.15. Příjemce služby musí prokázat, že služba mu byla poskytnuta prodávajícím.
7.16. Kupující není oprávněn uplatňovat práva z vad, které se vyskytnou v záruční době podle těchto
obchodních podmínek:
a) u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení zboží způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo
při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy zboží.
7.17. Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje dále na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost
není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
a) mechanickým poškozením zboží,
b) elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných
odchylek,
c) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům určeným
prodejcem/výrobcem,
d) poškozením způsobeným používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v návodu
nebo všeobecnými zásadami, zejména nesprávným používáním, používáním
17 / 17
v neodpovídajících, resp. nevhodných podmínkách či nesprávným skladováním zboží;
e) provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
f) neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
g) použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v
důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v
přiloženém návodu k použití,
h) poškození v důsledku vyšší moci,
i) běžným opotřebením zboží.
7.18. Na nárok příjemce služby uplatňovat práva z vad poskytnuté služby se přiměřeně použije bod 7.16.
a 7.17. obchodních podmínek, vzhledem k povaze poskytované služby a charakteru předmětu
služby není příjemce služby oprávněn uplatňovat práva z vad zejména v případě změny či
poškození předmětu služby způsobené obvyklým užíváním předmětu služby, běžným opotřebením
předmětu služby, neodbornou aplikací, odnětím (v případě, kdy tento úkon není přímo prováděn
prodávajícím) či nedodržováním zásad správné péče, nesprávnou údržbou a nesprávnou
manipulací;
1.3. Prodávající nenese zodpovědnost za případné alergické reakce příjemce služby nebo jiných osob po
použití zakoupeného zboží či po poskytnutí služby. Prodávající dál nenese odpovědnost za poskytnuté
služby, na nichž i přes předchozí varování prodávajícího (např. z důvodu jejich nevhodnosti) příjemce
služby trvá.
1.4. Reklamaci zboží/služby je možné podat prodávajícímu na adrese Nová 604, 332 14 Chotěšov osobně
během provozní doby prodávajícího (nejlépe po předchozí domluvě), v případě zboží rovněž
prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb (zaslat pouze doporučeně – zboží zaslané na dobírku
nebude převzato). Prodávající doporučuje kupujícímu pro rychlejší průběh reklamačního řízení, aby o
reklamaci informoval prodávajícího rovněž na elektronické adrese prodávajícího uvedené v těchto
obchodních podmínkách.
7.19. Kupující/příjemce služby ve své reklamaci uvede identifikaci kupujícího/příjemce služby a
kontaktní údaje, číslo objednávky, přesný název zboží/služby, datum zjištění vady, stručný popis vady
zboží/služby a toho v čem se projevuje, požadovaný způsob vyřízení reklamace a požadovaný způsob
vyrozumění o způsobu vyřízení reklamace, datum a čas podání. Zvolený způsob řešení reklamace
nemůže kupující/příjemce služby následně bez souhlasu prodávajícího změnit. Pro reklamaci zboží
může kupující/příjemce služby využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu
obchodních podmínek. Kupující/příjemce služby je povinen ve své reklamaci důsledně a pravdivě
vylíčit všechny body podle předchozí věty. Prodávající je povinen kupujícímu/příjemci služby vydat
písemné potvrzení (v případně osobního podání reklamace ihned po převzetí reklamace, v případě
podání reklamace poštou bezodkladně na kupujícím uvedenou e – mailovou nebo korespondenční
adresu) o tom, kdy a kde kupující/příjemce služby právo uplatnil, charakteristika vytýkané vady,
požadovaný způsob reklamace a rovněž termín pro vyřízení dané reklamace, vč. způsobu, jakým bude
kupující/příjemce služby informován o vyřízení reklamace.
7.20. Prodávající do tří (3) pracovních dnů od obdržení reklamace kupujícímu potvrdí obdržení
reklamace, kdy ji prodávající obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Do této lhůty
se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace kupujícího včetně
17 / 17
odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne
uplatnění reklamace, ledaže se prodávající dohodne s kupujícím na delší lhůtě. Marné uplynutí této
lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo kupujícího na odstoupení od
smlouvy nebo na výměnu zboží.
7.21. O výsledku reklamace bude kupující informován bezprostředně po ukončení reklamačního
řízení prostřednictvím e – mailu zaslaného na elektronickou adresu kupujícího. Prodávající vydá
kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a době trvání reklamace, případně
odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení
automaticky zasláno na adresu kupujícího.
7.22. V případě reklamace poskytnuté služby se vzhledem k charakteru služby a možnému způsobu
vyřízení reklamace přiměřeně použije výše uvedené.
7.23. Kupující/příjemce služby bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou
součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas,
ve kterém kupující/příjemce služby neposkytl požadovanou součinnost.
7.24. Pokud je reklamace oprávněná, náleží kupujícímu/příjemci služby náhrada účelně
vynaložených nákladů. Tyto náklady je kupující/příjemce služby povinen prokázat, např. účtenkami či
potvrzeními o ceně za dopravu. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o
poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace
a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu,
nejdéle však do jednoho (1) měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
1.5. Kupující je povinen vyřízenou reklamaci převzít bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30)
dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než šedesát
(60) dnů od podání reklamace. V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním
dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši
obvyklé za každý den prodlení. Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 3 (tří)
měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek
použít na úhradu skladného.
8. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
8.1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu/příjemci služby vázán žádnými kodexy chování ve
smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.2. Vyřizování stížností kupujícího/příjemce služby zajišťuje prodávající prostřednictvím
elektronické adresy uvedené v těchto obchodních podmínkách. Informaci o vyřízení stížnosti
kupujícího/příjemce služby zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího/příjemce služby.
Stížnost je kupující/příjemce služby povinen podat bez zbytečného odkladu ode dne vzniku předmětu
stížnosti.
8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby
je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,
internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové
adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi smluvními stranami.
17 / 17
8.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha
2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských
sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení
spotřebitelských sporů on-line).
8.5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží a poskytování služeb na základě živnostenského
oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor
nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní
inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně
spotřebitele.
8.6. Kupující/příjemce služby tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765
odst. 2 občanského zákoníku.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje kupujícího/příjemce služby jsou důvěrné,
budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím/příjemcem služby a pro vyřízení
objednávky kupujícího/příjemce služby, vč. povinného uchovávání dokumentace spojené
s objednávkou, a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace
související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží/služby.
10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1. Prodávající prohlašuje, že na webové stránce internetového obchodu shromažďuje pouze
nezbytné cookies, nutné pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou/smlouvou o
poskytnutí služby musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně
nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele).
Kupujícímu/příjemci služby je doručováno elektronickou poštou na elektronickou adresu
kupujícího/příjemce služby, doporučeně na adresu uvedenou v objednávce nebo uživatelském účtu.
Kupující/příjemce služby doručuje prodávajícímu na kontaktní adresy uvedené v těchto obchodních
podmínkách.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva/smlouvy o poskytnutí služby vzniklá na základě a
v souladu s těmito obchodními podmínkami, jejich výklad, jakož i veškeré vztahy na základě nich
17 / 17
vzniklé a z nich vyplývající (včetně mimosmluvních závazkových vztahů vzniklých v souvislosti
s nimi) se řídí právním řádem České republiky. Prodávající a kupující/příjemce služby ve vztahu
k těmto obchodním podmínkám a kupní smlouvě/smlouvě o poskytnutí služby vzniklé na základě a
v souladu s těmito obchodními podmínkami, jakož i ve vztahu k veškerým vztahům z nich
vyplývajícím (včetně mimosmluvních závazkových vztahů vzniklých v souvislosti s nimi) výslovně
vylučují aplikaci Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention
on Contracts for the international Sale of Goods ). Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající
z obecně závazných právních předpisů.
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co
nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních
ustanovení.
12.3. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující/příjemce služby
nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na
jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit
neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící
internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
12.4. Kupní smlouva/smlouvy o poskytnutí služby včetně obchodních podmínek je archivována
prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupující/příjemce služby však vždy obchodní
podmínky a potvrzení objednávky obdrží e – mailem na elektronickou adresu kupujícího/příjemce
služby a bude mít tak vždy přístup ke kupní smlouvě/smlouvě o poskytnutí služby i bez součinnosti
prodávajícího. Prodávající proto doporučuje vždy potvrzení objednávky a obchodní podmínky uložit.
12.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový reklamační protokol a formulář pro odstoupení od kupní smlouvy/smlouvy o poskytnutí služby.
12.6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Nová 604, 332 14 Chotěšov, adresa pro
doručování elektronické pošty eshop@sabinakrainova.cz, adresa provozovny – poskytnutí služby
Nová 604, 332 14 Chotěšov. Provozní doba prodávajícího: dle objednání
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 28.10.2023
©Sabina Krainová 2022